x تبلیغات
طراحی سایت

طراحی موبایل فرست چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

مفهوم پیاده سازی تلفن همراه فرست (mobile-first) را می‌اقتدار از اسم آن فهم کرد: برنامه ای که آغاز برای گوشی پیاده سازی گردیده باشد! میدانید که یک اینترنت‌وب سایت بایستی برای سایزهای طراحی سایت در مشهد گوناگون نمایشگرها، پیاده سازی خواهد شد تا یوزرها با هر پلتفرمی بتوانند اینترنت‌وب سایت را به خیر مشاهده نمایند. این به عبارتی معنا رسپانسیو بودن میباشد که موردنیاز میباشد آغاز با آن به خیر آشنا باشید تا بتوانید به مضمون‌ تلفن همراه فرست پی ببرید. نوشته‌علمی‌ی تحت شمارا دراین باره ارشادوراهنمایی می‌نماید.
 
مفهوم ریسپانسیو بودن در ساخت سایت
 
 
پیاده سازی گوشی فرست (Mobile fisrt) چیست؟
در‌صورتی‌که حین پیاده سازی، صفحه های گوشی الویت طراح باشند، طرح تلفن همراه فرست اسم میگیرد. درین شیوه طراح اینترنت می بایست آغاز صفحه های کوچکتر را در لحاظ بگیرد، آن ها را پیاده سازی نماید آنگاه این طرح را برای صفحه ها بزرگتر بسط دهد.
 
 
این نوع پیاده سازی مقابل مدل دسکتاپ-فرست قرار میگیرد که در صدر اینترنت‌تارنما برای نمایشگرهای دسکتاپ پیاده سازی می شود بعد با تکنیک‌های نرم افزار‌نویسی برای صفحه ها کوچکتر هم سئو میگردد.
 
 
چرا بایستی از پیاده سازی تلفن همراه فرست به کارگیری کنیم؟
همانگونه که میدانید سالانه اشخاص بیشتری از تلفن‌های هوشمند به کار گیری می‌نمایند. نمودار پایین داده های عددی کاربرانی که از تلفن هوشمند به کار گیری می‌نمایند را در دوران‌ی وقتی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ آرم می دهد. همینطور این داده های عددی برای سال ۲۰۲۱ هم پیش‌بینی شد‌ه‌است.
 
 
یکی‌از دلایل محبوبیت پیاده سازی گوشی فرست همین داده های عددی میباشد! سالانه یوزرها بیشتری به سمت به کار گیری از تلفن‌های هوشمند می روند و این منجر می شود آن ها جستجوهای خویش را هم به یاری همین گوشی ایفا دهند. براین اساس سالانه داده های عددی بازدیدکنندگان موبایلی وب سایت شما رو به ارتقاء میباشد.
 
از سال ۲۰۱۲ تا به امروز فروش موبایل هوشمند از فروش لپتاپ بیشتر میباشد! همینطور یوزرها تلفن همراه بیشتر برای وبگردی وقت صرف می‌نمایند. همگی این مورد ها منجر می شوند که یک طراح اینترنت به سمت پیاده سازی mobile first قدم بردارد.
 
 
تفاوت پیاده سازی mobile-first و desktop-first در کد
در تایپ کردن html یا این که گویش سمت سرور، سایز نمایشگر چندان عنایت ندارد. این CSS میباشد که گزینش می‌نماید هر تگ از HTML در چه نمایشگری به چه صورتی چشم خواهد شد.
 
برای ادراک بیشتر مورد به سراغ کد میرویم. فرض فرمائید میخواهید به پس‌مورد یک رنگ بدهید که‌این رنگ در نمایشگر گوشی و دسکتاپ گوناگون میباشد. در پیاده سازی گوشی فرست از قطعه کد تحت به کار گیری می شود:
body {
  background: black;
}
 
// This applies from 600px onwards
@media (min-width: 600px) {
  body {
    background: green;
  }
}
در کد بالا برای دور‌نما رنگ مشکی در لحاظ گرفتیم. بعد گزینش کردیم در نمایشگرهای بزرگتر از ۶۰۰ پیکسل رنگ پس‌مورد به سبز تغییر و تحول نماید. پس پیاده سازی نخستین مختص گوشی بوده میباشد. درحال حاضر به قطعه کد پایین دقت فرمایید.
 
body {
  background: black;
}
 
// This applies from 0px to 600px
@media (max-width: 600px) {
  body {
    background: red;
  }
}
در کد بالا ما آغاز برای دور‌نما رنگ مشکی را گزینش کردیم. آنگاه گزینش کردیم که در نمایشگرهای گوشی پس ‌مورد به رنگ قرمز رنگ تغییر‌و تحول نماید. یعنی آغاز برای وضعیت دسکتاپ استایل در لحاظ گرفته گردیده که‌این خلاف با پیاده سازی تلفن همراه فرست میباشد.
 

چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟

چه‌گونه یک طراح وبسایت ماهر شویم هنگامی قصد داریم شغلی برای درآمدزایی گزینش کنیم، به واسطه تعیین این فن بایستی تغییراتی هر یک‌سری اندک در کردار طراحی سایت در مشهد و شیوه تامل خودمان ساخت‌و‌ساز کنیم. اکنون فرقی ندارد. ساخت سایت هم از این قاعده جدا نیست. امروز قصد دارم درباره این سخن کنم که به چه شکل یک طراح وبسایت ماهر شویم؟ چه سیاستی را نباید تحت عنوان یک طراح وب سایت ماهر بگیریم؟

 
فاکتورهایی برای تبدیل‌شدن به طراح وب سایت ماهر وجود داراست که کلیه اشخاص نمی‌توانند به آن دست یابند. به‌هرحال این فن نیز مانند هر فعالیت و طریق درآمدزایی دیگری، فرمول‌های اختصاصی به خویش را دارااست. اگرچه امروزه بخش اعظمی از مدرسان فراگیری‌های ساخت وب سایت و… داعیه می‌نمایند که کلیه از پس این شغل برمی‌آیند و هرکسی تنهاً با اندکی علم فنی (درزمینه‌های متعدد اینترنت و طراحی وب) می تواند تبدیل به یک گسترش‌دهنده و طراح اینترنت‌وب سایت ماهر گردد.
 
اما این داعیه در سطح های ماهر‌خیس و برای شغل‌های کلان به‌هیچ‌تیتر مبنا و محور علمی و تجربی نخواهد داشت. البته در پشت‌صحنه، اتفاقات دیگری صورت میدهد که نادر‌خیس کسی به آنان اشاره می‌نماید که ولی استراتژی‌ها و توجیه‌های خاص خودشان را دارا هستند. درپی درباره اینکه چه اشخاصی نمی‌توانند طراح تارنما حرفه ای بشوند؟ می خوانیم.
 
چرا گردآوری‌ای تبدیل به طراح وب سایت حرفه ای نمیشوند؟
 
چرا توده‌ای تبدیل به طراح وب سایت ماهر نمیشوند؟
هرساله اشخاص متعددی به‌زعم تبلیغاتی که در حوزه توسعه و گسترش اینترنت و ساخت وب سایت می‌گردد، وارد این جریان شده و عملکرد می‌نمایند به سطح درآمدی هرچند اندک در این مورد برسند. البته حتما همگی آنها برنده نخواهند شد و این، چهار عامل مهم دارااست. ولی که انتظار می‌رود یک طراح وبسایت بتواند نیازهای مشتریان خویش را برآورده کرده و در اجرای پروژه طراحی وب سایت ناتوان و عاجز نباشد.
 
البته به‌هرحال تمامی‌چیز، فنی بودن در نرم‌افزار‌نویسی و گسترش وجود ندارد. اشخاص متعددی چه در کشور‌ایران و چه در سراسر جهان، اگرچه اپ‌نویس می‌باشند البته نمی‌توانند به سطح درآمد قابل قبولی برسند و بعداز مدتی یا این که در گیر ناامیدی گردیده یا این که به سطح درآمد مناسب نمیرسند و با ناکامی مواجه میشوند.
 
چهار گروه از عده ای که نمی‌توانند طراح وبسایت شوند
عموماً چهار تیم از اشخاص نمی‌توانند تبدیل به طراح وب سایت حرفه ای و یا این که فعال درین حوزه شوند که از این‌شیوه به درآمدزایی برسند. به‌دنبال درباره‌ی این مجموعه‌بندی‌ها و این اشخاص کلام خوا‌هیم کرد و درخصوص هر یک از آنها یکسری نکات را بازگو می کنیم.
 
اشخاصی که فراگیری و مثال شغل ساخت وب سایت نمی‌بینند
 
کسانی که یادگرفتن و مثال فعالیت طراحی وب نمی‌بینند
عده ای که خیر‌فقط برای فراگیری دیدن فرصت صرف نمی کنند بلکه همین عمل را در عوض مشاهده مثال شغل اشخاص حرفه ای هم جاری ساختن نمی‌دهند و به‌نوعی سوای سر مشق، الهام و فراگیری پیش می روند. وبسایت‌هایی اینک چه به‌شکل دربین‌المللی و چه به‌شکل داخلی در دسترس می باشند، که به شما قابلیت می دهند پیاده سازی‌ها، رابط‌های کاربری، UI و UXهای ماهر را مشاهده کرده و از روی آنها الگوبرداری نمایید.
 
(با ورود به دو اینترنت‌وب سایت بالا و اکثری از پورتال‌های این‌چنینی، شما این قابلیت را خواهید داشت که طرح‌ها، مثال امور و پروژه‌های ماهر را از اشخاص در سراسر دنیا مشاهده نمایید. ولی این پروژه‌ها به‌شکل لحظه‌ای بروز می شوند و می توانند شایسته ترین واصلی‌ترین سورس‌های ایده برداری برای ناحیههای گوناگون ازجمله پیاده سازی پوسته وب سایت، پیاده سازی رابط کاربری و تجربیات کاربری باشند.)
 
کافی میباشد وارد هرمورد از این اینترنت‌وب سایت‌ها گردیده و عبارتی نظیر: Web Design را جست‌وجو نمایید. تعداد متعددی مثال شغل ساخت وب سایت در چنگ شما قرارگرفته که به‌واسطه آنها می توانید ابتکار عمل خویش را ارتقاء دهید و با اضافه و نادر‌کردن بدین پروژه‌ها، پوسته‌ها و پیاده سازی‌ها، مسیرتان را در مشاجره طراح تارنما ماهر شدن توسعه و گسترش دهید. ولی که هم اکنون برخلاف پیشین یافتن مثال شغل های کار کشته راحت‌خیس شد‌ه‌است.
 
فقطً با یک جست‌وجو در اینترنت می توانید طرح‌های مختلفی را از پروژه‌ها مختلف با موضوعات متنوع مشاهده نموده و به‌راحتی با ادغام آنان، ساخت و ساز تغییرات ساختاری و… حتی خودتان یک پروژه توانمند و باصرفه رفتار نمایید. (حتی دیدن مثال شغل ماهر میتواند موجب پرورش ابتکار در شما گردد.)
 

کد html متن متحرک

 در دنیای اینترنت امروز، به کارگیری از کدهای HTML متن متحرک در صفحه های اینترنت جزو مهم‌ترین ترفندها برای جلب اعتنا یوزرها در بنرها و متن‌ها تبلیغاتی و همچنین زیباسازی محتوا محسوب میشه. طراحی سایت در مشهد ساخت‌و‌ساز تکان و جذابیت در متن ‌ها از روش متحرک سازی یا این که برنامه خردسالان، شم پویایی به یوزرها اون ورقه منتقل میکنه و میتونه امداد کنه طراح محتوا در وصال به هدفش غالب خیس شغل کنه.

از اونجایی که زیاده روی در هرچیزی و حتی موردها مثبت میتونه اثار بدی به یاروهمدم داشته باشه، متاسفانه بعضا از طراحان اینترنت یا این که صاحبان تارنما ها، به صورت نامناسب و خیل عظیم از این امکان در صفحه های به کارگیری میکنن و سبب ساز میشن همین نقاط قوت به نقاط ضعف تبدیل بشن و مخاطب اونقدر با متن های متحرک و چشمک زن مواجه بشه که خاطر صفحه ها تبلیغاتی دیرین و فیک بیفته.
بدین ترتیب خلال اینکه قراره کدهای HTML متن متحرک رو با امداد CSS و جاوا اسکریپت در چنگ شما بذاریم، یه خصوصی نکات اساسی برای به کار گیری با صرفه از این امکان هم به شما خوا‌هیم اعلام کرد تا مدام مدنظر داشته باشید و تعادل رو مراقبت نمائید زیرا مقصود آخری بهبود تجارب یوزرها میباشد.
با ما یاروهمدم باشید…
مزایا و معایب متحرک سازی متن با HTML
استعمال از کدهای HTML متن متحرک مثل هر شغل دیگه ای در ساخت وب سایت، میتونه مزایا و معایب خاص خودش رو داشته باشه. به همین استدلال بهتره تنها در جایی که ضروری می‌باشد و به جابجایی پیام به کاربر یا این که شاید هم زیبایی و نظم شیت امداد میکنه استعمال فرمایید.
 
در‌پی مثال ای از مزایا و معایب این فعالیت رو پژوهش می‌کنیم :
 
مزایا:
جلب اعتنا بیشتر
به فعالیت بردن متن های متحرک در صفحه های اینترنت، حتما اعتنا و حواس استفاده کننده رو به خودش جلب میکنه و این عمل چه با مقصود جابجایی عالی محتوا و چه تبلیغ و بولد کردن خصوصیت یک جنس یا این که بها و … اعمال بشه، اثر خودش رو خواهد گذاشت.
 
پویایی و زیبایی
استعمال از تکنیک هایی که بتونه کاغذ اینترنت رو از موقعیت استاتیک و یکنواختی دربیاره، مطلقا به زیبایی و جذابیت اون شیت یاری کرده و حس بهتری به کاربر منتقل خواهد کرد. مثال این موردها رو میتونید در تارنما های فروشگاهی یا این که خبری مشاهده کنید که در محتوای اساسی یا این که تبلیغاتی خودشون از کد HTML متن متحرک به کار بستن.
 
ارتقا بضاعت و توان رابطه
اصلی وجود ندارد که کالا پیام چی باشه. متحرک بودن و افکت داشتن اون به تنهایی سبب ارتقا چگونگی برقراری رابطه با استفاده کننده میشه و با تفکیک انجام یافته، مخاطب از نگاه بصری مسیر ریلکس تری برای اخذ پیام شما خواهد داشت.
 
مجموع این مزیت ها در کنار هم نهایتا سبب ساز بهبود تجربیات کاربری و ارتقا ماندگاری مخاطب در سایت خواهند شد که ریشه اکثر توفیق ها در سطح اینترنت محسوب میشه.
 
 
 
محدودیت ها:
ارتقاء بار گذاری و کاهش سرعت
استعمال بیشتراز حد از افکت ها و کارتون ها برای متحرک سازی متن‌ها با کدهای HTML، در کنار همگی مزیت ها، ممکنه سبب ساز ارتقا مجال لود صفحه های هم بشه و این مورد برای برخی از کاربرهای سختگیر یا این که عجول پاره ای آزاردهنده خواهد بود.
 
کاهش چگونگی دسترسی به محتوا به وسیله استفاده کننده
متحرک سازی متن ها فارغ از رعایت اصول و استاندارد، ممکنه دسترسی استفاده کننده به محتواهارو با خلل مواجه کنه. به صورت نمونه سرخط های خبری یک وبسایت خبری در حالتی که با سرعت زیاد یا این که تعداد لغات زیاد اکران داده بشه، ممکنه در ناخوداگاه استفاده کننده احساس بی نظمی تولید کنه و رابطه خیر با اون برقرار نخواهد کرد.
 
تداخل با محتواها
نقطه ضعف سوم جاری ساختن غیر اصولی و زیاده روی در متحرک سازی متن ها شیت، حتی ممکنه تداخلی با سایر المان های برگه تولید کنه و این قضیه رسپانسیو شدن رو خیلی مشقت بار خیس خواهد کرد. از طرفی خوانایی کاغذ هم به واسطه سرو صدا یا این که بی نظمی ساخت‌و‌ساز گردیده ممکنه تضعیف بشه.
 
با اعتنا به‌این نکات، بایستی توجه داشته باشید که موقع به کارگیری از کدهای HTML متن متحرک، موقعیت ورقه و محتوارو بهتر تحلیل فرمائید تا ضمن پیشگیری از بروز خلل، به خیر از مزیت هایی که اشاره شد استعمال نمائید.
 

جی کوئری یا ری اکت جی اس

جی کوئری یا این که ری اکت
پیش از مقایسه jquery و react بهتره مقداری بیشتر درباره این دو حرف کنیم. برای مثال ببینیم جی کوئری چیه و چه فرقی با اکما اسکریپت داره. همونطور که میدونید جی کوئری یک کتابخانه جاوا اسکریپتی طراحی سایت در مشهد میباشد که شغل با html را راحتتر میکنه. ولی چه فرقی با اکما اسکریپت داره. خب بیاید پیش از هر چیزی جاوا اسکریپت نوین گردیده یا این که همون اکمااسکریپت رو با جیکوئری یه مقایسه ی کوچیک بکنیم و تا بفهمیم مقصود از جی کوئری چی بوده و تا پیش از نوین شدن سینتکس های جاوا اسکریپت در چه مواردی از جی کوئری به کارگیری میشده.
جاوااسکریپت روز آپ تو دیت توسعه داشته و در اکمااسکریپت های سال های متعدد سینتکس های نوینی رو ارائه داده.که به شدت عمل مارو ریلکس خیس کرده.برای مثال  ajax در خویش جاوااسکریپت پاره ای سرگردان کننده بود و برای استعمال ی راحتت خیس از جی کوئری استعمال میکردن که  در اکمااسکریپت7  از fetch api رونمایی شد.که خب خیلی خیلی فعالیت رو ریلکس کرد و ما رو از ajax غنی کرد.
پس در این باره خویش جاوااسکریپت فعالیت ما رو به راحتی و با تعداد قطعه کد معدود اعمال میداد و دیگه هیچ نیازی به جی کوئری در مسئله  ی ایجکس عدم وجود.پیش از این اکثرا اشخاص تفکر میکردن که  یادگیری جیکوییری در کنار جاوااسکریپت الزام میباشد و اما هنوز هم بعضیا ها هنوز هم این طریقه رو دارن و بهتره بگم که الان با روی فعالیت اومدن این کتابخونه های قدر و آپدیت رسانی ها یادگیری جی کوئری یه جورایی وقت حیف کردن می‌باشد. 
برخی ها هم شاید بگن ما جیکوئری رو نصب می‌کنیم تا صرفا از انیمشن هاش برای خوشگل کردن کد هامون به کار گیری کنیم، خب اینکار رو با css3 هم میشه اجرا اعطا کرد. و در صورتی‌که از جی کوئری در پروژه هاتون به کار گیری کنین تنها باگ تازه اضافه میکنین و پروژه تون رو غامض میکنین. در مجموع اگه بخایم در بین جی کوئری یا این که ری اکت یکی‌از رو تعیین کنیم با‌یقین گزینش ما می بایست ریکت جی اس یا این که react js باشه.
 
 
 
 
 
ری اکت مطابق سینتکس نوین جاوااسکریپت
اصلی ترین فرق jquery و react در سینتکس شونه. ری اکت جی اس به طور کامل بر پایه ی سینتکس نوین جاوااسکریپته و خیلی خیلی قوی شغل میکنه و هرچیزی رو که با جیکوئری میتونستیم جاری ساختن بدیم حاذق به جاری ساختن می باشد که روز آپدیت به طرفدار های کتابخونه ی ریکت جی اس اضافه میشه و همین برهانِ دوست داستنی ترین کتابخونه ی جاوااسکریپت بودنشه.
 
 اکنون خیر صرفا در ریکت جی اس در هرچیزی حقیقتا در هر چیزی، لهجه اپ نویسی یا این که حتی ide یا این که text editor یی که  میخواین به کار گیری کنین همون طور که در نوشته ی علمی ی چرا جاوااسکریپت حافظه بگیریم گفته شد؛ بایستی بگردین دارای شهرت ترین ها و دوستداشتنی ترین هاشون رو پیدا کنین.
 
این فعالیت خیلی برای شما سودمنده زیرا  هنگامی به مشکلی بخورین و یا این که نیاز دارین که سرچ کنین تا به پاسخ برسین ، تعداد اشخاص متعددی به احتمال زیاد به اون خلل پیش از شما برخوردن و خیلی های دیگه هم جوابش رو دادن  پس این عمل رو برای شما خیلی خیلی اسون خیس میکنه .و زمینه اساسی این جاست مادامی که قوی هستیم هرکاری رو با یک کتابخونه پرطرفدار جاری ساختن بدیم  خب هنگامی فی مابین React یا این که jquery موندید، این پرسش را از خودتون بپرسید که چرا بایستی اون رو نادیده بگیریم و از یک کتابخونه ی در طول خودش اثر گذار البته اکنون خیر چندان کاربردی به کارگیری کنیم؟
 
چرا میگیم در طی خودش اثرگذار؟ زیرا اگه شما در سال 2010 در وبسایت استک اورفلو یک پرسش جاوااسکریپتی رو سرچ میکردین به طور کامل جواب ها با جی کوئری داده می‌شد؛ ولی در شرایطی‌که الان  سرچ کنین به طور تقریب چیزی از جی کوئری اخذ نمیکنین و به طور کامل پاسخ ها بر طبق خویش جاوااسکریپت و فریمورک ها و کتابخونه و ابزار قدرتمندش میباشد.
 
برهان بیان کردن اینکه این کتابخونه  خیر چندان کاربردیه چیه؟! دلیلش اینه که‌این کتابخونه در حالا حذف می باشد همونطور که بوت استرپ 5 کلا اومده و اون رو حذف کرده ! ولی در شرایطی‌که بخوایم روی هم رفته بگیم، جی کوئری یا این که ری اکت جی اس دلایل متعددی وجود دارن برای ثابت ارجح بودن ری اکت جی اس به جیکوئری .
 
spa یا این که همون single page aplication 
وب سایت single page application همون طور که از اسمش هم پیداست با مقصود این بوجود اومده که وب سایت ها رو داخل یک کاغذ ی واحد صحیح مثل یک نرم افزار دسکتاپ که گشوده میشه به جاری ساختن بگذاره .یعنی با مفتوح کردن شیت ی یک تارنما نخستین اون شیت بارگذاری بشه و آنگاه دیگه باطن همون ورقه هر اتفاقی بیوفته سوای اینکه استفاده کننده حس نماید مرورگر ریفرش میخوره یا این که به مکان دیگه ای میره. 
 
در واقع جرقه ی مهم این‌شیوه از ساخت سایت با بوجود اومدن AJAX  خورد که بسط دهندگان با AJAX دوست داشتن آحاد وبسایت خودشون  رو طراحی کنن تا کاربری که به تارنما اون ها مراجعه میکنه هیچ ریفرشی نداشته باشه. اخذ و ارسال داده ها به سمت سرور تنها داخل یه درخواست بر پایه ی HTTP کوچیک به سمت سرور و برعکس ارسال می‌شد . 
 
ولی این آیتم رو با AJAX خطا نگیرید AJAX یک تکنولوژی می‌باشد البته spa یک طرز طراحی وب برمبنای AJAX میباشد . این درخواست کوچیک هیچ زمان از مرورگر درخواست نمی‌کرد که برای دیدن یه قسمت نو ،‌برای تصویب یه نظردر وب سایت ،  برای جستجوی جنس خاص ،‌برای خرید کردن و … وب سایت به صفحه های مختلفی بره  و هر توشه اونن صفحه ها بارگذاری بشن. بلکه بصورت خیلی معمولی غرض این بود که وبسایت ها مثل یه نرم افزار نصب گردیده باشن که بدین مقصود هم تماما وصال . 
 
خب این توضیحات چه ربطی به مقایسه jquery و react داره. می بایست بگیم درین مسئله فریمورک ها و کتابخونه های JavaScript دست از کارایی خودشون برنداشتن و Vuejs و Reactjs و Angularjs فریمورک ها و کتابخونه هایی بودن که به پیشرفت دهنده قابلیت و امکان ساخت وب سایت های فارغ از نیاز به ریفرش رو خیلی عالی فراهم نمودن. ولی همون طور که میبینین در قضیه ای به‌این مهمی اثری از حضور جی کوئری وجود ندارد.
 

سفارش طراحی سایت خود را به چه کسی بسپاریم؟

به وجود آوردن یک وبسایت امروزه یک نیاز طلاق ناپذیر از تجارت میباشد، عالی طراحی سایت در مشهد میباشد بگوییم در‌حالتی که شما بتوانید یک تارنما عالی ساخت‌و‌ساز نمائید دیگر به تعداد متعددی از پرسنل نیازی ندارید و بنابراین در اکثری از هزینه‌ها صرفه جویی می کنید، البته به وجود آوردن یک وبسایت برای مشتری هم بسیار سودمند میباشد.
مشتری دیگر موردنیاز وجود ندارد برای جستن محصولاتی که در‌پی آن میگردد در مغازه‌ها مجال متعددی را صرف نماید، ولی به وجود آوردن وب سایت به همین راحتی‌ها هم وجود ندارد.
 
به طبع شما حریف‌هایی در تجارت خویش دارید، وب سایت شما بایستی به سیرتکامل‌ای باشد که مشتری به مکان تعیین وب سایت رقیبتان تارنما شما‌را تعیین نماید.
 
در صورتی‌که نمی‌توانید خودتان ساخت سایت خویش را اعمال دهید و برای اینکار مستلزم شرکتی برای توصیه پیاده سازی‌وبسایت خویش می باشید.
 
ولی شما پیش از اینکه بخواهید توصیه طراحی وب سایت خویش را به یک کمپانی بدهید، می بایست از چندین نکته اگاهی داشته باشید، در پی نوشته‌علمی نکاتی که شما می بایست در توصیه ساخت سایت بدانید را به شما معرفی میکنیم:
 
سوابق کاری در ساخت سایت
شما پیش از مراجعه به یک کمپانی برای توصیه ساخت سایت می بایست از سوابق آن کمپانی در مورد پیاده سازی تارنما استحضار داشته باشید، می بایست بدانید که آن کمپانی تا به امروز تعدادی پیشنهاد جهت ساخت سایت گرفته میباشد و برای چه بیزنس هایی ساخت وب سایت اعمال داده میباشد.
 
در صورتی‌که شرکتی فقط در زمینه‌ی یک تجارت خاص سرگرم به ساخت سایت باشد نمی‌تواند تعیین قابل قبولی برای توصیه طراحی وب سایت باشد.
 
به دلیل آن که با ساخت سایت، دیگر بیزنس ها شناخت نداشته و نمی تواند نیاز های وبسایت شمارا رفع نماید.
 
مثال‌ شغل های ساخت سایت آرانیک‌اینترنت را از اینجا ملاحظه کنید.
 
 بعد از آن شما میتوانید به آن وبسایت‌ها رمز بزنید و با مدیران آن تارنما‌ها دعوا نمایید، در صورتی آن ها از پیاده سازی سایتشان راضی بودند میتوانید آن کمپانی را برای پیشنهاد طراحی وب سایت خویش برگزینید.
 
امان مطلوب
یک نکته دیگر که شما در توصیه ساخت سایت می بایست مد لحاظ قرار دهید حمایت کمپانی ساخت سایت میباشد، یک کمپانی بهتر جهت توصیه ساخت سایت، شرکتی میباشد که بتواند ۲۴ ساعته و در همگی ساعت‌ها شبانه روز به مشتریان سرویس ها ارائه دهد تا در حالتی‌که مشتری با خلل عکس العمل کرد بتواند آن را رفع نماید، در‌حالتی که شرکتی دارنده سرویس ها پناه نباشد، نمی‌تواند تعیین قابل قبولی جهت پیشنهاد وب سایت باشد.
 
سرعت بار گذاری وبسایت و پیشنهاد ساخت وب سایت
شرکتی که شما قرار میباشد پیاده سازی سایتتان را به آن ها توصیه دهید، می بایست ضمانت نمایند که طراحی سایت شما‌را به سیرتکامل‌ای اعمال دهند که سرعت بارگذاری شدن وبسایت شما بالا باشد، در‌حالتی که سرعت بار گذاری شدن تارنما شما زیر باشد، قابلیت و امکان داراست مشتری شما دیگر به وب سایت شما راز نزند و این یعنی که رقیبان شما در رقابت با شما موفق می گردند.
 
پیاده سازی ریسپانسیو جهت پیشنهاد طراحی وب سایت
یک نکته‌ای که برای پیشنهاد ساخت سایت می بایست به آن اعتنا ویژه‌ای داشته باشید پیاده سازی ریسپانسیو تارنما میباشد، البته حالا شاید برای شما پرسش ساخت و ساز گردد که پیاده سازی ریسپانسیو وبسایت چیست؟
 
این نوع پیاده سازی به نحوی میباشد که وبسایت شما با همه دستگاه های هوشمند سازش داشته باشد و وبسایت شما با کلیه دستگاه ها به یک صورت به اکران در بیاید، این نوع پیاده سازی در توصیه طراحی وب سایت بسیار دارای اهمیت میباشد.
 
به این دلیل‌که امروزه اکثر عموم با دستگاه‌های هوشمند خویش به وب متصل می شوند.
 

 

ورژن های مختلف Css

 نسخه های متعدد CSS چیست؟ به طبع هر گویش یا این که تکنولوژی که به روز می گردد، امکان هایی از آن حذف گردیده و قابلیت و امکان های نو و بهتری به آن اضافه می‌گردد تا یوزرها طراحی سایت در مشهد آن تکنولوژی تجهیزات بیشتری برای عمل با آن داشته باشند.

نسخه Css 1
نسخه اولیه Css به طور قانونی در سال 1996 ارائه شد ولی با اعتنا به نسخه های جدیدی که از Css ارائه گردیده‌است، امروزه به کار گیری ای از Css 1 نمیشود. در‌این نسخه از Css تجهیزات خیلی مبتدی و تازه کار و پاره ای در دست طراحان اینترنت قرار داده شد. در نسخه 1 امکاناتی مثل رنگ بندی، کناره گذاری، تهیه و تنظیم فونت و … ارائه شد و هیچ خبری از چندرسانه ای، کارتن و … عدم وجود.
نسخه Css 2
این نسخه از Css عزیز در سال 1998 ارائه شد و امکان های عالی و بیشتری در دست طراحان اینترنت قرار بخشید.
از نسخه 2 به پس از چندرسانه ای هواخواهی شد و طراحان اینترنت می توانستند از عکس های External (از خاطر سیستم خویش) در وبسایت به کار گیری نمایند. این نسخه از Css در دو ورژن ارائه شد که یکی‌از Css 2.1 و دیگری Css 2.2 بود البته با ارائه به روز های آینده، امروزه از این نسخه هم به کار گیری نمی‌شود.
نسخه Css 3
بالاخره نسخه سوم Css در سال 1999 ارائه شد و به جهت این که تجهیزات خیلی عالی و حدودا جامعی به آن ارائه گردیده بود، دقت چشمگیری به آن شد.
نسخه Css 4
واپسین نسخه Css نسخه 3 میباشد که امروزه کلیه وب سایت ها برای استایل دهی از آن استعمال می نمایند و هیچ ورژن ای از Css به عنوان Css 4 ارائه نشده میباشد.
ریسپانسیو بودن یعنی چه؟
ریسپانسیو بودن در لهجه معمولی به معنای انطباق اینترنت‌تارنما یا این که اینترنت‌نرم افزار با اندازه و نوع دستگاهی میباشد که در آن مشاهده می‌گردد. به صورت خاص، زمانی یک اینترنت‌وب سایت یا این که اینترنت‌نرم افزار ریسپانسیو میباشد، این بدان معناست که پیاده سازی آن به سیرتکامل‌ای انجام یافته که به صورت خود کار با اندازه کاغذ اکران و دستگاه استفاده کننده سازش داشته باشد.
با سرعت رو به ارتقا به کارگیری از تلفن‌های یار و همدم و تبلت‌ها تحت عنوان وسایل اساسی مرور وب، ریسپانسیو بودن عنایت اکثری پیدا نموده است. در صورتی‌که یک اینترنت‌وبسایت یا این که اینترنت‌نرم افزار ریسپانسیو نباشد، یوزرها ممکن میباشد با مشکلاتی مواجه شوند که مشتمل بر غلو و یا این که بار گذاری خطا محتوا، کاهش چگونگی تجارب کاربری، و حتی ارتقاء نرخ پرترافیک و خروجی یوزرها میشود.
کلاً، ریسپانسیو بودن یک اینترنت‌وبسایت یا این که اینترنت‌نرم افزار به معنای تولید یک تجربیات کاربری یکنواخت و باصرفه برای یوزرها برای هر نوع دستگاه و اندازه کاغذ اکران میباشد.
چه‌گونه با استعمال از CSS تارنما خویش را ریسپانسیو کنیم؟
ریسپانسیو کردن یک اینترنت‌وب سایت با به کارگیری از CSS یک فرآیند اصلی و بغرنج میباشد که مستلزم نرم افزار‌ریزی ظریف و استعمال از تکنیک‌های مطلوب میباشد. به دنبال نوشته‌علمی CSS چیست، چندین راه حل کلیدی برای ریسپانسیو کردن اینترنت‌وبسایت خویش با CSS را مطرح میکنیم:
استعمال از Media Queries
با به کار گیری از Media Queries، میتوانید استایل‌های متعدد را برای اندازه‌های متعدد ورقه اکران تعریف و تمجید فرمایید. این به شما قابلیت و امکان میدهد تا بر پایه ی خصوصیت‌های دستگاه مانند پهنا ورقه، پیکربندی استایل‌ها را تغییر‌و تحول دهید.
به کار گیری از Flexbox و Grid Layout
Flexbox و Grid Layout دو تکنیک کارکشته می باشند که به طراحان اذن میدهند تا طرح‌های پویا و ریسپانسیو را به راحتی ساخت و ساز نمایند. با به کارگیری از این تکنیک‌ها، می توانید ارکان را به طور انعطاف‌پذیر در شیت اکران قرار دهید.
اعتنا به ترتیب و تراز ارکان
مطمئن گردید که موادسازنده اینترنت‌وب سایت شما به صدق ترتیب داده گردیده و به‌طور مناسب ترازبندی گردیده‌اند. این به یوزرها یاری می‌نماید تا به راحتی از اینترنت‌وب سایت شما به کار گیری نمایند و تجارب کاربری بهتری داشته باشند.

 

بوت استرپ (Bootstrap) در طراحی سایت چیست ؟

 بوت استرپ یکی‌از خصوصی ابزارهای بدون پول برای طراحی سایت میباشد که بوسیله برنامه نویس ها و طراحان وبسایت گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد.بوت استرپ مشتمل بر HTML ، CSS ، JavaScrtips و دیگر لهجه ها و پوسته های اپلیکیشن نویسی ذیل اینترنت می گردد که برای سریع خیس و آسوده خیس کردن روند طراحی وب سایت به کار گیری میشود.

امروزه با ارتقا روز افزون استعمال از وب،دستگاه های مختلفی برای اتصال و به کارگیری طراحی سایت در مشهد از دنیای وب پیاده سازی گردیده است.اکنون ما از ابزار مختلفی مانند کامپیوتر،لپتاپ،تلفن همراه،تبلت،تلویزیون و حتی از ساعت های هوشمند برای ورود به کانال وب استعمال می نماییم.
ساخت وب سایت یا این که یک نرم افزار پایین وبی که در مجموع این دستگاه ها به خیر و خوبی شغل کرده و به طور بدون نقص و درست اکران داده خواهد شد یکی معضل های نو برنامه نویس ها و طراحان تارنما به حساب آورده می شود.با دقت به ارتقاء رو به رویش استعمال از گوشی و تبلت برای گشت و گذار در وب ، ساخت وب سایت فارغ از درنظر نگرفتن نسخه های مرتبط با تبلت و تلفن همراه و شیوه اکران آن در دستگاه های دیگر منطقی وجود ندارد.
گونه های متعددی از ابزارهای متفاوت تا کنون ایجاد و پیاده سازی گردیده اند تا پروسه تطبیق اندازه سایت با شیت اکران با سهولت بیشتری اجرا گیرد فی مابین کل این ابزارها بوت استرپ (Bootstrap) تحت عنوان دوست داستنی ترین و پرکابرترین آنان برای ریلکس خیس کردن و سرعت بخشیدن به طراحی وب سایت ریسپانسیو (Responsive)شناخته میشود.بوت استرپ به برنامه نویس ها این جای را میدهد تا با دردسر کمتری مراحل طراحی وب های ریسپانسیو را طی کنند.
 
سوابق کردار بوت استرپ به سال 2010 برمیگردد.این ابزار بوسیله برند اوتو (Mark Otto) و جیکوب ثورنتون (Jacob Thornton) که در آن مجال در توئیتر تحت عنوان طراح و اپلیکیشن نویس شغل میکردند به وجود آمد.در صدر از این ابزار صرفا در توئیتر استعمال میشد ولی چیزی نگذشت که برنامه نویس ها دیگر نیز به به کارگیری از آن برای ساخت سایت های متفاوت میل نماد دادند تا اینکه نهایتا در آگوست 2011 این ابزار در دسترس مردم قرار گرفت.
 
برنامه نویس ها برای طراحی وب سایت از سه گویش عمده اپلیکیشن نویسی به کار گیری می کنند.این سه گویش که بیشترین به کار گیری را در طراحی وب سایت ها دارا هستند عبارتند از:
 
HTML ، CSS و JavaScript
 
HTMLساختار و پوسته محتوای تارنما را صورت می‌دهد ، CSS یه این ساختار صورت داده و منجر می‌گردد تارنما از نگاه پیاده سازی ظواهر بهتری داشته باشد و JavaScriptنیز معمولا برای افزودن تجهیزات و وظایف بیشتر به محتوای وبسایت گزینه به کار گیری قرار میگیرد.
 
بوت استرپ دسته از یک سری بخش کد میباشد که هنگام طراحی وب سایت در پوسته هر یک از این لهجه های اپلیکیشن نویسی نوشته و باطن آنان مکان میگرید که سبب سریعتر و شل خیس شدن فرایند توسعه و گسترش و طراحی وب سایت شود.همینطور این شرکت کدها سبب می‌گردد تا تارنما پیاده سازی گردیده در تک تک دستگاه با اندازه های متفاوت نمایشگر مانند لپ تاپ ، تلفن همراه یا این که تبلت به صدق اکران داده گردد.
 
مزایای بوت استرپ چیست ؟
 
بوت استرپ دو مزیت کلی در طراحی وب دارااست
 
1- فرایند طراحی وب ریسپانسیو که قابل اکران در دستگاه های گوناگون باشد را بسیار سریع و ریلکس می نماید
 
2- این ابزار تماما بدون‌پول میباشد.
 
ولی اینها صرفا مزایای کلی این ابزار سودمند به اکانت میایند بعضی دیگر از مزیت های Bootstrap عبارتند از:
 
·         ریسپانسیو شدن بسیار ریلکس عکسها با استعمال از بوت استرپ در طراحی وب فقط با اضافه کرد یک سری کلاس (Class) بی آلایش
 
·         بوت استرپ از اجزاء مختلفی ساخته شده که میتوان بنابر نیاز هر جزء از کد ما یحتاج را به وبسایت اضافه نمود
 
·         قابلیت و امکان نصب این ابزار به طور سفارشی نیز وجود داراست، به‌این مفهوم که بدلیل وسعت زیاد فولدر های مرتبط با آن میتوان بخشی از ابزار که مایحتاج وجود ندارد را حذف و از وسعت پایانی آن کاست.
 
·         این ابزار به جهت متن گشوده (Open Source) بودن،این قابلیت را به برنامه نویس ها می‌دهد تا قابلیت و امکان های آن را بهبود بخشند.یکی‌از مزایای بوت استرپ همین موضوع میباشد که برنامه نویس ها متعددی از سراسر عالم روی آن شغل میکنند به این ترتیب کشف کردن جواب ها و رفع خطاها کد نویسی مرتبط با آن بسیار ریلکس خواهد بود.
 
معایب بوت استرپ چیست؟
 
تا ایجا شاید تصور کنید بوت استرپ یک ابزار بدون نقص و کامل و خالی از هرگونه عیب و ایرادی میباشد.البته متاسفانه مانند مجموع چیزهای عالی دیگر عالم نقاط ضعفی نیز در‌این ابزار سودمند وجود داراست که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:
 
·         بعضا از مخلوط بندی های بوت استرپ ممکن میباشد حیران کننده باشد.این مورد مخصوصا در ریسپانسیور کردن جداول بدلیل ساختار کانال ای بوت استرپ بیشتر به چشم می‌خورد.
 
·         پوشه های بوت استرپ وسعت نسبتا متعددی دارا‌هستند که سبب کاهش سرعت بارگذاری وبسایت می‌گردد.این خلل بخصوص برای نو کاران ساخت سایت به رنج قابل شناسایی و برطرف شدن میباشد.البته در عین درحال حاضر درصورت شناخت کافی با سیستم کد نویسی میتوان یک سری متعددی از کدهای فارغ از به کار گیری آن را حذف نمود و وسعت فولدر های مرتبط با آن را بسیار معدود کرد که اما این قضیه نیاز به تجارب شناخت کافی دارااست.
 

 

مقایسه افزونه های سئوی وردپرس: Yoast و Rank Math

 وب سایت های وردپرسی با توکل بر پوسته هایی که برای شان تنظیم می‌کنید، می‌توانند فضا قابل قبولی را برای راه‌اندازی یک تجارت یا این که کمپانی تجاری مهیا نمایند. پوسته ها می بایست طراحی سایت در مشهد باصرفه و به طور بهینه سازی base کدنویسی گردیده باشند تا حداکثر همت را به ارمغان بیاورند. هرچقدر که در رشته تان دارای تخصص باشید، برای تنظیمات و پیکربندی وب سایت و برای مورد ها بخش اعظمی دیگر، نیاز به ابزارهایی دارید تا اشراف بیشتر و تجهیزات متنوعی در چنگ داشته باشید. در‌این دربین، سئوی وبسایت یکی‌از مهمترین بحران های پیش روی اینترنت مسترها و کارشناسانی میباشد که بایستی برای منفعت بردن از حداکثر گنجایش های جان دار، از پلاگین های تخصصی سود کرده و استراتژی تدوین گردیده را برای سود ای ثمر قسمت مدیر کنند.

در نوشته‌ی‌علمی پیش رو به رسیدگی بلندمرتبه ترین و قوی ترین پلاگین های سئوی وردپرس می‌پردازیم که سهم متعددی از بازار را در تصرف خویش داشته و از محبوبیت متعددی نیز بهره مند می‌باشند. یاور مان باشید تا پلاگین سئوی رنک مث و پلاگین سئوی یوآست، این دو غول صنعت بهینه سازی در دنیای وردپرس با بیشترین ترازو نصب در وب سایت های داخلی و فرنگی را گزینه نظارت در اختیار بگذاریم.
چرا برای سئوی وب سایت به پلاگین نیاز داریم؟
یکی‌از مهم‌ترین نصیب‌های یادگرفتن وردپرس بعد از ساخت وب سایت وردپرس طریق بهینه سازی تارنما و به کارگیری صحیح از پلاگین‌هایی seo میباشد. بیایید پیش از اینکه بگوییم رنک مث یا این که یوست ، با یک پیشگفتار، دعوا را با پرداختن بدین مساله استارت کنیم که چرا به هیچ وجه برای seo وب سایت به پلاگین وردپرس متعلق هستیم و پلاگین های بهینه سازی چه سعی هایی دارا هستند. در وب سایت هایی که با CMS فعال سازی می گردند، مخصوصا سیستم رئیس محتوای وردپرس، نصیب عمده ای از تجهیزات و قابلیت و امکان ها برای مدیر وبسایت متکی به ابزارهای جانبی می‌باشند. از جمله، برای ایجاد کرد یک شیت و یا این که پیاده سازی لندینگ پیج، هیچگاه با دور و اطراف ویرایشگر کلاسیک حاذق نخواهید بود تا به فیض مناسب تان برسید، در حالیکه با استعمال از شیت سازها، این فرمان به شایسته ترین صورت و در کمترین فرصت ممکن میسر میباشد.
 
از طرفی پلاگین ها، امکاناتی را برای حمایت نیازهای مدیریت وبسایت و مخاطب به هم پا می اورند که در ساختار کد نویسی پوسته و هسته وردپرس به هیچ عنوان نیست، کما اینکه همین مشخصات جزو حیاتی ترین مسایلی میباشند که برای مثال برای امان امنیت و یا این که افزایش چگونگی به آن‌ها نیاز خواهید داشت.
 
در کنار تک تک مزیت ها و امکان هایی که به واسطه این ابزارها در اختیارتان قرار می‌گیرد، بایستی به یک نکته قابل توجه اعتنا داشته باشید و آن هم تعدد افزونه ها و نصب پلاگین هایی با همت یکسان میباشد. هرچند دعوا تداخل در بین کوشش پوسته و پلاگین با وردپرس بسیار معدود رنگ شد‌ه‌است، البته دقت به منابع دشوار افزاری هاست و بایستگی تلاش غیر وابسته هریک از نرم افزار هایی که در اختیاز گرفته اید، مورد بسیار حساسی میباشد که در پلاگین های بهینه سازی بیشتراز هر ابزار دیگری آیتم دقت واقع می گردد.
 
سوژه seo مشتمل بر شاخص های فراوانی میباشد که در پلاگین های وردپرس، بسته به معیار عملکرد شان در دسترس رئیس وب سایت میباشد. از جمله، برای تعریف‌و‌تمجید متا دیسکریپشن، عبارات کلیدی، متاربات ها و داده های ساختاریافته مستلزم افزونه بهینه سازی میباشید تا با انسجام و نظم بیشتر بتوان به تنظیمات شان پرداخت. این اپ ها به متخصص بهینه سازی امداد می نمایند بتوانند داده های عددی و داده ها آیتم نیازشان را نظارت کرده و استراتژی که تدوین کرده اند را به شایسته ترین صورت ممکن طراحی و به عملگرهای خود کار بسپارند. در صورتی‌که مجال را با طلا و جواهرات بتوانیم اندازه گیری کنیم، هیچ چیز گران بها خیس از یک افزونه سئوی کارآمد، نمی تواند کفه این واحد سنجش را به تعادل برساند.
 
افزونه بهینه سازی رنک مث پرو در قبال افزونه بهینه سازی یواست پرو
هنگامی اسم پلاگین بهینه سازی وردپرس مطرح میگردد، ناخودآگاه ذهن تان به سمت افزونه های مشهوری می رود که از محبوبیت و متکی بودن در میان جامعه آنلاین بهره مند می‌باشند. مارک RankMath و Yoast را به جثارت می اقتدار در نوک قله های توفیق تصور کرد، جایی که هیچ پرچمدار دیگری اقتدار رقابت و مقابله با این باکس ابزارهای بی سابقه را ندارد. سخن از ابزار و باکس ابزار شد تا به شما یاد‌آوری کنیم، یک آچار هرچقدر هم باکیفیت و مستحکم باشد، این شما می باشید که می بایست جهت پیچاندن را بدانید و برای هر مهره از آچار مطلوب استعمال فرمائید. یک انبردست به تنهایی نمی تواند چیزی را محکم بگیرد، ولی یک شخص حرفه‌ای می‌تواند تا از آن بجای چند ابزار دیگر هم سود برنده شود.
 
معرفی افزونه بهینه سازی رنک مث پرو (RankMath pro)
پلاگین بهینه سازی رنک مث یک باکس ابزار ماژولار همگی رشته رقیب با تجهیزات بی شمار و امکان های ویژه میباشد که شمارا از افزونه های اکثری غنی می نماید. خصوصیت های موءثر و دیده گیر این افزونه را می اقتدار در ماژول هایی رویت کرد که هر کدام تیم بی نظیری از تجهیزات و پیکربندی را در اختیارتان قرار می‌دهد.
 
رنک مث صرفا افزونه پیشرو در موضوع ماشین لرنینگ و هوش تصنعی و مصنوعی میباشد که آن را مجهز به اولیه دستیار سئوی محتوای جهان کرده تا برای تایپ کردن یک نوشته‌علمی ماهر، بتوانید صدر حاصل را مقصود گیری فرمایید. از طرفی دیگر این باکس ابزار بی همانند دارنده گرانقدر ترین و تخصصی ترین ابزار اسکیما در عالم است تا بتوانید کدهای طرحواره را در وب سایت تان درج و علاوه بر دستکاری شان در یک گوشه و کنار بصری مخصوص بفرد، از دیگر نشانی ها و منابع داخل ریزی  به کار گیری نمایید. به‌دنبال به معرفی تجهیزات و خصوصیت های RankMath می‌پردازیم.
 
مشخصات و تجهیزات رنک مث پرو 
هرچند اسم بردن از آنچه که رنک مث برای یک سئوی فوق العاده در اختیارتان میگذارد بسیار زمانبر و وقتگیر میباشد، البته با این درحال حاضر قابلیت و امکان های شاخص اش را معرفی می‌کنیم.
 
نصب پلاگین با تنظیمات اتوماتیک
دستیار هوش تصنعی و سئوی محتوا مبنی بر ماشین لرنینگ
سئوی محتوا طبق 20 فاکتور
تنظیمات بدون نقص seo در کل مناطق
دارنده ماژول آنالیتیکس
 

آشنایی با انواع خطاهای رایج در وب سایت

 وقتی که در سطح اینترنت در حالا گشت و گذار هستیم ممکن میباشد گاهی بعضا طراحی سایت در مشهد از صفحه ها کاوش گردیده در اکران مبتلا ایراد گردیده باشند و پیام‌های دربردارنده ارور را به ما نماد دهند. در‌حالتی که شما رئیس یک وبسایت را بر ذمه دارید و یا این که یک پشیبان می‌باشید و می بایست از با صرفه بودن وبسایت باور نتیجه ها نمائید، بایستی خطاهای رایج در سایت را بشناسید.

شما تحت عنوان فردی که رئیس یک وب سایت را بر عهداه داراست می بایست در هر قوانینی و هر وقتی مطمئن گردید که یوزرها به راحتی می توانند به محتوای تارنما شما دسترسی داشته باشند. موردها زیاد وجود داراست که بایستی آن‌ها‌را برای باصرفه بودن سایت برسی نمائید. یکی این موردها بسیار اساسی خطاهای رایج در وبسایت‌ها میباشند.
در‌این نوشته ی علمی قصد داریم تا شمارا با 11 تا از خطاهای رایج در وبسایت آشنا کنیم و برایتان توضیح دهیم که هریک از آنان به چه دلیلی بوجود میاید و چه‌گونه می‌توانید برای رفع آن ها مبادرت نمایید. شناسایی این مشکلات فعالیت رنج وجود ندارد چون مدام با پیام‌های هم پا میباشند که نوع خودشان را معلوم میکنند. به عنوان مثال یکی‌از شایع ترین خطاهای سایت، خطای 404 میباشد حتی بعضا از مدیران وبسایت‌ها برای اکران آن صفحاتی را پیاده سازی میکنند تا به خیر و خوبی به استفاده کننده استحضار دهند که با چه اشکالی روبه‌رو میباشند!
برای رفع آنان صرفا کافی میباشد که بدانید هر پیام غلط برای کدام یک از ارورهای تارنما میباشد. بعد از آن می توانید به راحتی برای از میان بردن آن دست به عمل گردید. با تحقیق‌ی این نوشته‌علمی دیگر از دیدن صفحه ها خالی از محتوا و گونه های ارورهای گوناگون نگران نخواهید بود بدین ترتیب تا انتهای این نوشته‌ی علمی یار ما باشید.
وقتی که استفاده کننده عبارتی را کاوش میکند در سرور چه اتفاقی صورت می‌دهد؟
وقتی که مخاطب موضوعی را کاوش میکند، درواقع در درحال حاضر ارسال درخواست هایی به سرور میباشد. سرور نیز این درخواست ها را به طور یک کد منحصر به مرورگر ارسال میکند. درنهایت مرورگر می دانید که چه چیزی را بایستی اکران دهد و استفاده کننده به کاغذ‌ای مطلوب هدایت می‌گردد.
 
 
 
این کدهایی که سرور برای مرورگر ارسال میکند معمولا دارنده سه شناسه می باشند. شناسه‌ی اولیه که به طور عدد میباشد یک حالت خاص را آرم می دهد که برای مرورگر معرفی کننده اطالاعات مهمی میباشد. بعضا از این شناسه‌ها به طور تحت می‌باشند:
 
۱XX : برای “جابجایی بسته‌ی داده ها کاغذ”
۲XX : برای “عملیات برنده”
۳XX : علامت دهنده “جابجایی مسیر”
۴XX : علامت دهنده “وجود اشتباه در سمت خدمت گیرنده یا این که به عبارتی استفاده کننده”
۵XX : نشاند دهنده “وجود نادرست سمت سرور”
اکثر زمان ها خطاهایی که یوزرها در طی کاوش با آن مواجه می گردند جز دو آیتم پایان می باشند. یعنی مشتمل بر خطاهایی می شوند که شناسه اولیه آن ها اعداد ۵ و ۴ میباشد.
 
 
 
شناخت با خطاهای سمت استفاده کننده و خطاهای سرور
همان گونه که در صدر گفته شد سرور در فیض‌ی جستجوی یوزرها سرور جواب‌ها مختلفی را به مروگر نشانه می دهد تا محتوایی را برای استفاده کننده به اکران بگذارد. بعضی وقت ها اکران نتیجه ها با توفیق ایفا نمی شود و استفاده کننده با خطاهایی مواجه می گردد. این اشتباهات به صورت کلی در دو گروه‌ی خطاهای سمت استفاده کننده و خطاهای سمت سرور گروه بندی می‌شوند.
 
تفاوت آنان به طور کامل مشخص و معلوم میباشد. خطاهایی که در سمت استفاده کننده فیس می‌دهد آحاد مرتبط با خویش استفاده کننده میباشد. بدین مضمون‌ که رئیس تارنما در seo صفحه های تارنما خودش نادر کاری اعمال داه میباشد و وب سایت وی در اکران مبتلا گونه های گردیده است. برای رفع کردن آن نیز می بایست در نصیب‌های متفاوت تارنما کاوش نماید تا انگیزه را پیدا نماید و رفع نماید.
 
البته خطاهای سمت سرور که شناسه‌ی اولیه کدهای آن با عدد 5 سروع می‌گردد، هنگامی اکران داده می گردند، که مشکلی در اینترنت سرور وجود داشته باشد. ممکن میباشد پیکربندی اینترنت سرور مبتلا خلل گردیده باشد و یااینکه اینترنت سرور توانگری ایفا درخواست مربوطه را ندارد.
 

نقش کپچا در طراحی سایت

 برخی از یوزرها گمان می‌نمایند که نوشتن اعداد، حروف و یا این که جستن تصاویر منظور گردیده در یک قاب از آنان شغل بیهوده و وقت گیری جهت ثابت عدم ربات بودن آنان به یک وبسایت میباشد. طراحی سایت در مشهد در حالی که اینگونه وجود ندارد و به کار گیری از کپچا در سایت‌ها بسیار اثرگذار میباشد و کاربردهای مختلفی داراست که تعدادی گزینه از مهمترین آن‌ها مشمول:

 
پرهیز از درج لحاظ از سوی اسپم‌های مخرب: به کار گیری از کپچا موجب ارتقاء تعداد ایده ها حقیقی یوزرها واقعی گردیده و در سود سایت شما به طور ارگانیک افزایش پیدا خواهد کرد
دوری از کلیک هیبت‌های جعلی: این دستور در مواقعی اثرگذار میباشد که یکسری ربات، هیبت‌های آنلاین را ربوده و جزئیات جعلی یا این که اسپم را در آن ها درج و ارائه میدهند. در‌این وضعیت به کار گیری از کپچا بسیار موثر میباشد و این ایراد را برطرف خواهد کرد.
همت CAPTCHA مبنی بر امتحان تورینگ (Turing): این آزمایش مطابق تشخیص ادراک، منطق و بضاعت پاسخگویی استفاده کننده کارکشته به تشخیص ربات‌ها از آدم‌ها میباشد. معمولا آدم‌ها در آزمایش‌های CAPTCHA درصد قبولی بالاتری دارا هستند، ولی با پرورش استراتژی‌های مقاومت ربات‌ها، گه گاه آزمایش‌های کپچا به وسیله ربات‌ها نیز جاری ساختن میگردند. با این درحال حاضر، صنعت برنامه در درحال حاضر عملکرد برای رفع همین ایراد میباشد.
 
 
مزایا و معایب به کار گیری از کپچا چیست؟
کپچا نیز مانند هر ابزار دیگری دارنده مزایا و معایب خاصی میباشد که قبل از بکارگیری آن در وبسایت خویش می بایست از آن ها باخبر باشید. به لحاظ شما مزایا و معایب کپچا چیست و به کار گیری از این آزمایش تا چه اندازه به امنیت تارنما شما امداد خواهد کرد؟ بعضی از مهم ترین مزایای کپچا مشمول:
 
ارتقاء امنیت تارنما
کاهش وسعت اسپم‌ها
مسدودسازی ارتقا اتوماتیک به کارگیری از سرویس ها تارنما
ایمن‌خیس ساختن شغل در اینترنت
تولید تمایز دربین بشر و کامپیوتر
پرهیز و محصور ساختن نام نویسی و تولید اکانت کاربری جعلی
نگهداری داده ها ظریف مخاطب
فعال سازی معمولی و آسوده در سایت‌ها
معایب استعمال از کپچا نیز مشمول:
 
عدم فعال‌سازی درست در بعضا مرورگرها
دشواری اجرای آن برای بعضی یوزرها
ساخت بحران برای اشخاص نادر بینا و یا این که دارنده معلولیت
کپچاها بی غلط نیستند و صرفا توانا به مسدود کردن اسپم‌ها میباشند
مشاهده کپچا و اجرای امتحان آن ممکن برای بعضا یوزرها آزاردهنده و زمانبر باشد
قابلیت و امکان کاهش ترافیک وبسایت؛ چون جاری ساختن آزمایش‌های کپچا برای بعضا یوزرها طاقت فرسا میباشد
به صورت کلی استعمال از کپچا موجب ارتقاء امنیت وبسایت و دوری از ورود ربات‌های مخرب به آن گردد. البته درین در میان مواجه با کپچا و ایفا آزمایش‌های آن ممکن میباشد برای بعضی یوزرها خوشایند نباشد و تجارب منفی را در هنگام بازدید از وب سایت شما برای آن‌ها رقم بزند.
 
reCAPTCHA چیست؟
هم اکنون که دانستید کپچا چیست و چه کاربردی دارااست، عالی میباشد با معنی ری کپچا (reCAPTCHA) و مکانیسم آن نیز آشنا گردید. reCAPTCHA یک خدمت بدون‌پول ارائه گردیده بوسیله گوگل میباشد که در واقع ورژن توسعه یافته و جایگزین کپچا سنتی بوده و مقصود آن شبیه کپچا میباشد البته امتحان‌های تورینگ دشوارتری را جهت تشخیص بشر از ربات ارائه می دهد.
 
در فرایند پذیرش نام و نشان انسانی یوزرها بوسیله reCAPTCHA از هوش تصنعی و مصنوعی (AI) جهت تشخیص کردار انسانی به کارگیری می گردد؛ چون ربات‌ها قوی به ایفا آن نیستند. این امتحان‌ها بایستی به سیرتکامل‌ای پیاده سازی شوند که به وسیله هر مخاطب واقعی و فارق از سن، جنسیت و یا این که معیار تحصیلات قابل اجرا باشد. ReCAPTCHA دارنده سه ورژن گوناگون میباشد که ورژن اولیه آن در سال 2018 توقیف شد و اینک ورژن دو و سه آن به وسیله تارنما‌ها آیتم به کارگیری قرار می گیرد.
 
 
 
ReCAPTACH 2
ری کپچا ورژن دو از آزمایش تشخیص تصویر جهت ارتقا امنیت تارنما به کار گیری می‌نماید؛ یعنی یوزرها بایستی تصاویری را که دربردارنده شی ءها خاصی همانند مانند حیوان ها، درختان، علائم جاده یا این که پل می‌باشند را شناسایی کرده و بر روی آن ها کلیک نمایند. جاری ساختن این آزمایش برای یوزرها حقیقی و واقعی به راحتی قابل اجرا میباشد البته برای ربات‌ها بسیار مشقت بار و بعضی نا ممکن خواهد بود.
 
ReCAPTCHA 3
ری کپچا ورژن سه از یک الگوریتم توسعه یافته تجزیه و محاسبه ریسک به کارگیری می‌نماید که بازه فرصت خاصی را برای وارد کردن داده ها مراد گردیده بوسیله یوزرها در لحاظ میگیرد. کمپانی گوگل به خواسته پرهیز از هک شدن این امتحان، جزئیات متعددی درباره شیوه سعی الگوریتم آن ارائه نداده میباشد.
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 صفحه بعد