در دنیای اینترنت امروز، به کارگیری از کدهای HTML متن متحرک در صفحه های اینترنت جزو مهم‌ترین ترفندها برای جلب اعتنا یوزرها در بنرها و متن‌ها تبلیغاتی و همچنین زیباسازی محتوا محسوب میشه. طراحی سایت در مشهد ساخت‌و‌ساز تکان و جذابیت در متن ‌ها از روش متحرک سازی یا این که برنامه خردسالان، شم پویایی به یوزرها اون ورقه منتقل میکنه و میتونه امداد کنه طراح محتوا در وصال به هدفش غالب خیس شغل کنه.

از اونجایی که زیاده روی در هرچیزی و حتی موردها مثبت میتونه اثار بدی به یاروهمدم داشته باشه، متاسفانه بعضا از طراحان اینترنت یا این که صاحبان تارنما ها، به صورت نامناسب و خیل عظیم از این امکان در صفحه های به کارگیری میکنن و سبب ساز میشن همین نقاط قوت به نقاط ضعف تبدیل بشن و مخاطب اونقدر با متن های متحرک و چشمک زن مواجه بشه که خاطر صفحه ها تبلیغاتی دیرین و فیک بیفته.
بدین ترتیب خلال اینکه قراره کدهای HTML متن متحرک رو با امداد CSS و جاوا اسکریپت در چنگ شما بذاریم، یه خصوصی نکات اساسی برای به کار گیری با صرفه از این امکان هم به شما خوا‌هیم اعلام کرد تا مدام مدنظر داشته باشید و تعادل رو مراقبت نمائید زیرا مقصود آخری بهبود تجارب یوزرها میباشد.
با ما یاروهمدم باشید…
مزایا و معایب متحرک سازی متن با HTML
استعمال از کدهای HTML متن متحرک مثل هر شغل دیگه ای در ساخت وب سایت، میتونه مزایا و معایب خاص خودش رو داشته باشه. به همین استدلال بهتره تنها در جایی که ضروری می‌باشد و به جابجایی پیام به کاربر یا این که شاید هم زیبایی و نظم شیت امداد میکنه استعمال فرمایید.
 
در‌پی مثال ای از مزایا و معایب این فعالیت رو پژوهش می‌کنیم :
 
مزایا:
جلب اعتنا بیشتر
به فعالیت بردن متن های متحرک در صفحه های اینترنت، حتما اعتنا و حواس استفاده کننده رو به خودش جلب میکنه و این عمل چه با مقصود جابجایی عالی محتوا و چه تبلیغ و بولد کردن خصوصیت یک جنس یا این که بها و … اعمال بشه، اثر خودش رو خواهد گذاشت.
 
پویایی و زیبایی
استعمال از تکنیک هایی که بتونه کاغذ اینترنت رو از موقعیت استاتیک و یکنواختی دربیاره، مطلقا به زیبایی و جذابیت اون شیت یاری کرده و حس بهتری به کاربر منتقل خواهد کرد. مثال این موردها رو میتونید در تارنما های فروشگاهی یا این که خبری مشاهده کنید که در محتوای اساسی یا این که تبلیغاتی خودشون از کد HTML متن متحرک به کار بستن.
 
ارتقا بضاعت و توان رابطه
اصلی وجود ندارد که کالا پیام چی باشه. متحرک بودن و افکت داشتن اون به تنهایی سبب ارتقا چگونگی برقراری رابطه با استفاده کننده میشه و با تفکیک انجام یافته، مخاطب از نگاه بصری مسیر ریلکس تری برای اخذ پیام شما خواهد داشت.
 
مجموع این مزیت ها در کنار هم نهایتا سبب ساز بهبود تجربیات کاربری و ارتقا ماندگاری مخاطب در سایت خواهند شد که ریشه اکثر توفیق ها در سطح اینترنت محسوب میشه.
 
 
 
محدودیت ها:
ارتقاء بار گذاری و کاهش سرعت
استعمال بیشتراز حد از افکت ها و کارتون ها برای متحرک سازی متن‌ها با کدهای HTML، در کنار همگی مزیت ها، ممکنه سبب ساز ارتقا مجال لود صفحه های هم بشه و این مورد برای برخی از کاربرهای سختگیر یا این که عجول پاره ای آزاردهنده خواهد بود.
 
کاهش چگونگی دسترسی به محتوا به وسیله استفاده کننده
متحرک سازی متن ها فارغ از رعایت اصول و استاندارد، ممکنه دسترسی استفاده کننده به محتواهارو با خلل مواجه کنه. به صورت نمونه سرخط های خبری یک وبسایت خبری در حالتی که با سرعت زیاد یا این که تعداد لغات زیاد اکران داده بشه، ممکنه در ناخوداگاه استفاده کننده احساس بی نظمی تولید کنه و رابطه خیر با اون برقرار نخواهد کرد.
 
تداخل با محتواها
نقطه ضعف سوم جاری ساختن غیر اصولی و زیاده روی در متحرک سازی متن ها شیت، حتی ممکنه تداخلی با سایر المان های برگه تولید کنه و این قضیه رسپانسیو شدن رو خیلی مشقت بار خیس خواهد کرد. از طرفی خوانایی کاغذ هم به واسطه سرو صدا یا این که بی نظمی ساخت‌و‌ساز گردیده ممکنه تضعیف بشه.
 
با اعتنا به‌این نکات، بایستی توجه داشته باشید که موقع به کارگیری از کدهای HTML متن متحرک، موقعیت ورقه و محتوارو بهتر تحلیل فرمائید تا ضمن پیشگیری از بروز خلل، به خیر از مزیت هایی که اشاره شد استعمال نمائید.