یک کدام از مهمترین مزایای مطرح برای موقعیت بدون‌نور، اثر آن بر دوام شارژ باتری طراحی سایت در مشهد دستگاه‌های یار و همدم میباشد. اکثر اوقات کمپانی‌ها داعیه می‌نمایند که وضعیت بدون‌نور میتواند قدمت و دوام باتری را ارتقاء دهد. شاید این مساله طبیعی و قابل انتظار به لحاظ رسد. در صورتی‌که نادر کردن نوروفروغ چراغ‌ها مصرف انرژی را کاهش می دهد، چرا اکران تصاویر بدون‌نور‌خیس همین تاثیر را روی مصرف انرژی ورقه‌اکران دستگاه‌های یار و همدم نداشته باشد؟
 
اما واقعیت پاره ای بغرنج‌خیس از این صحبت‌هاست. در واقع اثر شرایط بدون نور روی دوام باتری به نوع و فناوری ورقه‌اکران بستگی داراست. در کل در دستگاه‌هایی با ورقه‌ اکران از نوع OLED، موقعیت بدون‌نور قادر است به واحد سنجش قابل توجهی مصرف انرژی را کم کند. در حالی‌که برای کاغذ‌اکران‌هایی با فناوری کهن‌خیس LCD این شرایط تاثیری روی مصرف شارژ باتری ندارد.
 
ادله این مساله، تفاوت مهم دربین این دو فناوری در اکران رنگ‌هاست. ورقه‌اکران‌های OLED برای اکران یک پیکسل به رنگ‌ سیاه، LEDهای مرتبط با آن نصیب را بی صدا می‌نمایند. در حالی‌که برگه‌اکران‌های مبنی بر فناوری LCD برای اکران کلیه رنگ‌ها انرژی مصرف نموده و نور و روشنایی از خویش ساتع می‌کنند. بدین ترتیب یک کاغذ‌اکران OLED برای اکران یک تصویر به طور کامل سیاه انرژی بسیار کمتری نسبت به یک کاغذ سپید مصرف می‌نماید. در مقابل، مصرف شارژ باتری برای یک دستگاه مجهز به برگه‌اکران LCD در هنگام اکران صفحاتی با رنگ‌های به طور کامل تیره یا این که تماما پر‌نور هیچ فرق نمیکند.
 
ولی عالی میباشد بدانید که حتی اگر دستگاه یاور شما مجهز به ورقه‌اکران OLED بوده و شما ضمن سیستم‌استدلال، کلیه نرم افزار‌های پر کاربرد خویش را هم روی موقعیت بدون نور قرار دهید، کارکشته نخواهید بود که دوام شارژ باتری را به 2 یا این که 3 موازی موقعیت معمولی ارتقا دهید. در‌این حالت تنها احتمال داراست که باتری شما 1 تا 2 ساعت بیش‌خیس دوام بیاورد. مثلا، آزمایشی که روی موبایل‌های iPhone با کاغذ‌اکران OLED انجام یافته میباشد علامت می دهد که به کارگیری بدون نقص از موقعیت بدون‌نور به مکان موقعیت پر‌نور در سطح سیستم‌ادله و نرم افزار‌های پر کاربرد، قادر است دوام شارژ باتری را حدود 30 درصد ارتقا دهد. این واحد سنجش دوام بیش‌خیس ممکن میباشد در بعضی حالت کارگشا و نجات‌نصیب باشد.
 
 
از‌آنجا که برگه‌اکران‌های OLED گران‌خیس از LCDها میباشند، اکنون صرفا در تلفن همراه‌های هوشمند جایگاه‌بالا و بعضا دستگاه‌های فی مابین‌منزلت شاهد استعمال از آن ها هستیم. در ازای اکثر زمان ها موبایل‌های ارزان‌ارزش و در بین‌مقام از شیت‌اکران‌هایی با فناوری LCD سود میگیرند. با اعتنا بدین ‌که همواره تعداد دستگاه‌های ارزان‌ارزش و فی مابین‌جایگاه به مراتب بیش‌خیس از دستگاه‌های لوکس‌خیس میباشد، می‌قدرت فیض گرفت که شرایط بدون نور برای اکثر زمان ها موبایل‌های هوشمند جان دار در بازار اثر قابل توجهی بر دوام باتری ندارد. ولی می بایست بدین نکته نیز اشاره کرد که کم کم ارزش مجموع‌گردیده کاغذ‌اکران‌های OLED رو به کاهش بوده و سالانه شاهد استعمال از این نوع صفحه های اکران روی دستگاه‌های بیش‌تری نسبت به پیشین هستیم. در حالی‌که یکسری سال پیش تنها دستگاه‌های درفش‌دار و لاکچری به صفحه های OLED تجهیز می‌گردیدند، امروزه بخش اعظمی از موبایل‌های هوشمند دربین‌منزلت نیز از این نوع شیت‌اکران‌ها فایده‌مند می باشند. با این فرایند بعید وجود ندارد که در سال‌های آجل پای فناوری OLED به تلفن همراه‌های ارزان‌بها و تحت‌منزلت نیز گشوده خواهد شد.
 
خلل تار شدن و هاله در شرایط بدون نور
یکی مهم ترین خطاها وضعیت بدون نور، مساله تار شدن تصویر میباشد. به عبارتی‌طور که احتمالا می دانید، در گوشه و کنار‌های بدون‌نور مردمک دیده بازتر می‌گردد تا روشنایی بیش‌تری را از خویش عبور داده و قابلیت مشاهده عالی را برای ما مهیا نماید. به همین شکل در هنگام عمل با رابط‌های کاربری در موقعیت بدون‌نور همین حادثه صورت داده و مردمک دیده ما نسبت به شرایط پر‌نور بازتر می گردد تا داده ها تصویری موردنیاز را خوب اخذ نماید. این مساله موجب می گردد تا sharpness یا این که وضوح کلی تصویر کاهش پیدا کرده و نوشته‌ها پاره ای تار به حیث رسد. در حالی‌که وضعیت پر‌نور، مردمک دیده را بسته‌خیس نگاه داشته و در سود وضوح کلی تصویر ارتقاء می یابد. از این رو مجموعاَ نوشته‌های تیره روی پس‌مورد پر‌نور، بدیهی‌خیس به حیث می‌رسند.
 
 
هاله یا این که نیم‌سایه ایراد دیگری که در شرایط بدون‌نور وجود داشته و به ویژه برای اشخاصی با اختلالات بصری ایراد‌ساز میباشد. این خلل در طیف‌های رنگی اثری شدیدتر داشته و در عین درحال حاضر روی متن‌های با کنتراست بالا نیز اثر قابل توجهی دارااست. هاله‌ها موجب می گردند تا متن سپید دربین پس‌قضیه بدون‌نور مقداری شسته‌گردیده به لحاظ رسیده و با نفوذ به فی مابین ظلمات‌ها، تارتر از آن‌چه که می بایست، به حیث بیایند. به صورت معمول عده ای که چشمان‌شان خلل آستیگمات بودن، مجاورت‌بینی یا این که هر دو را دارا هستند، بیش‌خیس از اثرات هاله‌ها مشقت می برند. برای ادراک عینی این مساله نگاهی به تصاویر پایین بی‌اندازید. در صورتی‌که روءیت کرد بی نقص 20/20 داشته باشید، احتمالا هاله‌های مختصری در نزدیکی حروف سپید روی پس‌مسئله (سمت راست) مشاهده می نمایید. در حالی‌که بعید میباشد در مشاهده نصیب سمت چپ تصویر مشکلی مثلا رنگ‌رفتگی یا این که نفوذ رنگ‌ها در یک‌دیگر را تجارب نمایید. ولی چنان‌چه ضعف رویت کرد داشته باشید، به احتمال زیاد هاله‌های گران قدر‌خیس و آزاردهنده‌تری را در حوالی حروف روی پس‌موضوع سیاه مشاهده نموده و نوشته‌ها چندان ظریف و بدیهی به حیث نمیرسند.