ورقه مهم (mainPage) همان گونه که از اسم صفحه مشخص است، صفحه اصلی راءس وب سایت شما است و درواقع مهمترین صفحه سایت شما را تشکیل میدهد. کاربران طراحی سایت در مشهد  می توانند با به کار گیری از این صفحه به کلیه بخش ها سایت دسترسی داشته باشند و همچنین قادر است مانند یک قیف فعالیت کند. زیرا از آنجا که بیشتر مشتریان از طریق شیت مهم وبسایت شما وارد میشوند اینجاست که طراحی این ورقه بیشترین عنایت طراحی وب را داراست. صفحه اصلی هر وب سایت بیانگر تصویری از آن کسب و کار است، بنابراین باید از طریق عکس ها، داستان ها و کلماتی که به کارگیری میکنید واضح و پر‌نور بگویید که شما کی هستید. صفحه های روزنامه ای تارنما های مجله ای مشمول عکس ها، مقاله‌ها، فیلم های آموزنده و اخبار روز است. این نوع وب سایت برای تارنما های اطلاعاتی، به ویژه نشریات دانش گاه ها و سازمان ها به خوبی فعالیت میکند. صفحه ها فروشگاهی وب سایت های فروشگاهی مقصدی برای خرید آنلاین است که کاربران می توانند تولید ها یا خدمات را از شرکت شما خریداری کنند. یک وبسایت فروشگاهی توانا امکان جستجو تولیدات، فیلتر کردن آنها مبتنی بر گروه، برجسته کردن فروش ویژه و خرید را آسانتر میکنند. صفحات بلاگ یا مقالات یک وبلاگ دارای عکس ها، فیلم ها و مقالاتی می‌باشد که دائما آپ تو دیت می شوند. امروزه هر تارنما و هر برندی صفحه وبلاگ خود را دارا‌هستند. و در همین راستا افزودن محتوای خبره، اعتبار کلی یک شرکت یا فرد را بهبود می بخشد، وب لاگ ها همچنین مطالبی را برای پست های شبکه‌های‌عمومی و کمپین های نشانی اینترنتی فراهم میکنند. با این فعلا، یک وب لاگ میتواند برای کسب و کار های کوچک بسیار دست و پا گیر باشد. قبل از اینکه به تامل فعال‌سازی صفحه های بلاگ باشید مطمئن شوید که یک دسته و استراتژی مناسب برای بروز نگه داشتن مطالب در نظر گرفته اید، در واقع داشتن یک بلاگ با ارائه چند ویدئو بهتر از داشتن یک‌سری وبلاگ منسوخ گردیده است. صفحات نمونه کار این صفحه ها به افراد خلاق این اجازه را می‌دهد تا بهترین عمل های خود را به نمایش بگذارند. این صفحه های برای هنرمندان، فیلم سازان، سازندگان مبلمان و از این قبیل مناسب می باشد. صفحه ها فرود صفحه های فرود نوع خاصی از صفحه است که برای یک کمپین بازاریابی ساخت و ساز شده و بازدید کنندگان را به سمت اقدام خاصی سوق میدهد. محتوای ورقه فرود باید محدود باشد و بازدید کنندگان را دعوت به عملی(CTR) که دوس دارید انجام دهند هدایت فرمایید. صفحات شبکه‌های‌اجتماعی مهم نیس مشتریان شما چه عده ای میباشند، احتمالا آن‌ها‌را بتوانید در شبکه‌های‌مردمی خواهید یافت. شما نمیتوانید صفحاتی مانند شبکه‌های‌عمومی مانند اینستاگرام ساخت و ساز نمایید ولی می‌توانید محتوایی ایجاد نمائید که سبب ساز اشتراک گذاری در شبکه های مردمی بشود. نوشته‌علمی پیشنهادی: بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟ صفحه ها درباره ما و تماس با ما با صفحات تماس کاربران می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند و با شما در تعامل باشند. این نوع صفحات تقریبا برای هر وب سایتی موردنیاز می باشد و به خوبی شغل میکند. تارنما ها در طراحی به دو نوع متفاوت تقسیم بندی میگردند و این دو نوع یعنی تارنما استاتیک و وب سایت داینامیک هر دام کاربرد های متفاوتی از هم دارند که در ادامه با ان بیشتر آشنا می شویم. سایت استاتیک در طراحی سایت استاتیک که در سالیان قبل محبوبیت بیشتری داشت ولی رفته رفته محبوبیت و دوست داران خود را از دست بخشید. در طراحی سایت استاتیک برای هر برگه از وب سایت باید یه فولدر غیروابسته فراهم می شد و ان را د سرورو قرار میدادند و برای هر بروز رسانی بایستی آن را از سرور برداشته بروز میکردند و دوباره برای کاربران روی سرور قرار میدادند. این طرز مزیت ها و معایب اکثری داشت بطور مثال مزیت ان آسانی طراحی وب و امنیت بالای آن بود و عیب آن اشغال بیش تر از حد سرور که رفته رفته با ترویج استفاده از سرور هیا اشتراکی و امنیت بالای این سرور ها وب سایت های استاتیک جای خود را به وب سایت ها داینامیک یا پویا دادند. وب سایت داینامیک طراحی سایت داینامیک به گونه ای هست یک کاغذ در تارنما ثابت می‌باشد و محتوای آن به راحتی قابل بروز شدن و بسط را داراست. ساختار صفحه های سایت داینامیک به این صورت هست که صفحه ها محتوای موردنیاز خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می کنند.