چهطور برای مشتریان خویش یک پرسشنامه اثرگذار و کاربردی ارسال کنیم؟
یکی شایسته ترین رویکردهایی که می توانید طراحی سایت در مشهد نظرسنجی را برای مشتریان خویش ارسال نمایید، از روش آدرس اینترنتی و اس ام اس میباشد. درحالتی که میخواهید سوال ها را برای مشتریان خویش پست الکترونیک نمائید، مسلما مطلقا توجه نمایید که آدرس اینترنتی شما انگیزۀ کافی را برای مشتریان تولید نماید و مشتی وقتش را در مشت شما قرار دهد. مثلا در عوض مالامال کردن این نظرسنجی یک کادو بدهید یا این که یک کد تخفیف ارسال نمایید.
ولی پیش از اینکه نظرسنجی را در سطح کبیر پخش فرمایید، تعدادی مثال از آن را برای انسانهای متعدد ارسال نمائید تا درحالتی که سوالی گنگ و غیرقابل فهم و شعور میباشد، مشکل آن را برطرف فرمایید.
از جمله اینجانب هنگامی در یک راس مشورت کردن فعالیت میکردم. مدام یک سری آزمایش شخصیت با پاسخ آری، نه بود که می بایست از مراجعین میگرفتیم. بعد از مدتی به لحاظ میآمد که حاصل تعجب آور و غیرمرتبط میباشد. مقطع متعددی رسیدگی کردیم تا ببینم که دقیقا چه مشکلی وجود دارااست. شاید باورتان نشود البته حضور یک فعل منفی در پاراگراف یوزرها را حیران و سردرگم می کرد. برای مثال «اینجانب هیچ گاه عصبی نمیشوم.» در این صورت یوزرها حیران میشدند که درصورتی که عصبی نمی شوند جوابشان مثبت میباشد یا این که منفی. این شد که ما آحاد افعال را به افعال مثبت تغییر تحول دادیم، از جمله «عصبی هستم» و حاصل به شیوه غیرقابل باوری مرتبطخیس بود.
نظرسنجی تلفنی هم میتواند تکمیل کننده کارتان باشد، ولی درصورتیکه بخواهید به آحاد مشتریانتان تلفن نمائید، بسیار وقتگیر و مالامال هزینه میباشد. کافی میباشد فقط برای مشتریان دایم و مستمر که خیلی بیشتر از سایر از سرویس ها شما به کارگیری کردهاند، تلفن بزنید و سوالهای ظریفتری بپرسید.
گام ششم: داده ها خویش را بررسی نمائید
هم اکنون مجموع اطلاعاتی که مایحتاج داشته اید را از این طرف آن طرف گردآوریآوری کردهاید. ولی اینها فقط یک مشت داده ها ناپخته می باشند که هیچ بهرهای ندارند، مگر اینکه آنها را بررسی و محاسبه نمائید. به عبارت دیگر دراین مرحله قرار میباشد داده ها ناپخته را به داده ها قابل به کارگیری برای تدوین استراتژی محتوا تبدیل نمائید. بعداز اینکه تحقیق و نظارت به پایان رسید، بایستی این استدلالها را در کنار اهدافتان قرار دهید و رابطه این اطلاعات و هدف ها را نظارت نمائید. اذن بدهید یک نمونه برایتان بزنم.
به فرض نمونه شما یک فروشگاه اینترنتی اثاثیه پیرایش دارید و هدفتان جذب مشتریان سرمایه دار و گرانقیمت میباشد. ولی در نظارتهایی که جاری ساختن دادهاید، بیشتر مشتریان شما قشر میانگین خیر چندان فئودال که به تولید ها ارزان ارزش رغبت دارا هستند تشکیل میدهند. پس راه و روش را نادرست رفتهاید و اکنون بنای استراتزی محتوا را طور دیگری بایستی بگذارید.
یک روش برای گروهبندی داده ها مرتبط با مشتریان مجموعه بندی شرایط مشتریان فعلی مبنی بر هرمی میباشد که در مورد آینده به آن میپردازم.