طراحی وب عکس العمل گرا نقش مهمی در نوع پیمایش خزنده های موتور های کاوش دارا‌هستند و گوگل آن را تحت عنوان فاکتور اصلی در گزینش کاربرپسند بودن  طراحی سایت در مشهد محتوای یک وب سایت در لحاظ می‌گیرد. امروزه غرض از سئو تارنما برای موتور کاوش بیشتر بیان‌کننده رابطه یوزرها و روش تعامل آن ها با وب سایت میباشد. گوگل و دیگر موتورهای کاوش شیوه های استاندارد و دقیقی برای اندازه گیری تجارب مخاطب از یک وبسایت در هر دو ورژن دسکتاپ و دستگاه های موبایل دارا‌هستند. Bounce rate یک کدام از مهم‌ترین عواملی میباشد که گوگل از آن برای گزینش نوع چگونگی محتوا و ماندگاری استفاده کننده در یک تارنما و همینطور تشخیص تجربیات استفاده کننده از موبایل و غیر گوشی دارااست. هنگامی که Bounce rate وب سایت در گوشی بالا رود گوگل متوجه می‌گردد که محتوای وبسایت شما برای استفاده کننده چگونگی قابل قبولی نداشته و خیلی زود تارنما شمارا شکاف نموده و این عهد و پیمان را به شما میدهد که بیش تر از 60 درصد یوزرها هنگام شکاف وبسایت شما به تارنما حریف تان که برخورد گرا بوده می‌روند. بدین ترتیب برای چشم شدن در برگه نتیجه ها موتورهای کاوش ( Search Engine Results Page ) ساخت وب سایت بصورت واکنشگرا نقش کلیدی داراست. کردار گوشی در تارنما عکس العمل گرا واپسین بروز رسانی های الگوریتم Mobilegeddon مرتبط با گوگل گوگل واپسین آپ دیت رسانی که برای الگوریتم Mobilegeddon جاری ساختن اعطا کرد مرتبط با 21 آوریل سال 2015 میباشد که مهم ترین تاثیر این آپدیت رسانی امتیاز و حق تقدم دادن به سایت هایی است که اکران عالی و منعطفی در موبایل های هوشمند و دیگر دستگاه های گوشی دارا‌هستند. این آپدیت رسانی مرتبه بندی بخش اعظمی از وبسایت ها در جستجوهای گوشی را زیر اثر قرار داده میباشد. از سایر پیامد های آپ تو دیت رسانی Mobilegeddon این میباشد که گوگل به چشم شدن سایت ها در شیت نتیجه ها خویش از روش تلفن های همپا مداقه متعددی میدهد، و در شرایطی‌که وب سایت شما عکس العمل گرا نباشد نسبت به آن بی التفات خواهد بود. با دقت به گفته گوگل الگوریتم mobilegeddon بیشتراز 40 درصد در نتیجه ها جستجوی گوشی اثرگذار بوده میباشد. این در حالی میباشد که اثر الگوریتم پاندا ( google panda ) فقط حدود 12% و الگوریتم پنگوئن ( google penguin ) هم حدود 4% بوده میباشد. پس فیض ای که می قدرت گرفت این میباشد که ساخت وب سایت برخورد گرا نقش مهمی در بهینه سازی ( بهینه سازی ) دارااست و نباید از آن به آسانی سپری شد. عنایت تلفن همراه به گفته گوگل، اکنون بیشتراز 50٪ از جستجوهای خویش را از روش دستگاه های موبایل اخذ می نماید. خویش گوگل هم تنی چند از ابزارها را برای امداد به مدیران وبسایت مهیا کرده است تا بتوانند mobile-friendliness بودن سایت خویش را آزمایش نموده و در شکل تائید نشدن از طرف گوگل اقدامات مورد نیاز را اجرا دهند. یکی‌از دوستداشتنی ترین این ابزار Mobile Friendly Test page میباشد که ایمیل این ابزار کارآمد در پایین آمده میباشد. و میتوانید با وارد نمودن نشانی تارنما خویش سود آیتم تائید بودن یا این که نبودن برخورد گرایی وبسایت خویش را از نگاه گوگل مشاهده فرمائید. https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ این ابزار عمدتا برای آزمایش صرفا یک‌سری ورقه اینترنت در باطن وب سایت شما مطلوب میباشد. چنانچه شما میخواهید آحاد وب سایت خویش آزمایش کنید، توصیه میشود که با اکانت کاربری خویش در گوگل وارد حساب خویش گردید و از روش ابزار اینترنت مستر گوگل، تارنما خویش را بطور بدون نقص آزمایش و تحلیل فرمایید.